Hej mit navn er Bertil Jeg har valgt at jeg gerne vil være kok da jeg syntes det er sjovt at lave mad og skulle købe ind til det. Min onkel er også kok, jeg har været i praktik hos ham og det var fedt.
For at blive kok, skal jeg have bestået 9 eller 10 klasse med minimum 2,0 i dansk og matematik.
Når jeg så har afsluttet 10 klasse skal jeg på EUD (gastronom) denne uddannelse tager 4 år og 9 måneder hvor man under uddannelsen skal i praktik op til flere gange.
Som studerene kok skal man være mentalt stabil og uddannelsesparrat. For hvis man først falder bagud, kan det være svært, at følge op på det igen da meget af det arbejdet, man laver som kokstuderene er praktisk og ikke bogligt.
Uddannelsen kræver praktik plads, men det bliver somsagt ikke noget problem, da min onkel er kok.
Det er gratis at oprette en konto