Tænk en så dygtig og velhavende mand, som Georg Brandes overhovedet kan have disse holdninger om meninger i sit hoved, og så holde fast i dem. Han mener mange gifte mænd føler sig tilbageholdt, og ikke må have noget med andre kvinder at gøre, når de er i ægteskab. Derfor mener han at mænd skal have rettighed til at være sammen med hvem de har lyst til, også selvom de er gift i værste tilfælde, hvis det sker.
Fx hvis man kigger på utroskab der er meget af her i verden, og hvis vi så kigger på mændene der bare, kan rende rundt til kvinde til kvinde og i værste tilfælde være utro med sin kone. Hvor for os kvinder er der slet ikke tale om samme regler, som der er for mændene. Hvis vi kvinder gjorde de slags ting som sker ind imellem, ville der komme meget mere kritik og andet imod os kvinder fordi vi ikke har lige så meget ret til det ifølge Georg Brandes.
Det er gratis at oprette en konto