Hverdagssproget blandt unge har fået en anden retning, end hvad vi i dagens Danmark er vant til. Vi taler ikke så pænt, som vores forældre gjorde, da de var unge. Jeg synes ikke, at vores valg af sprogbrugen er et problem, da jeg selv bruger sproget. Derfor er jeg vant til det, da det er sådan, jeg og mine venner taler til hinanden, når vi er sammen. Det kan måske ikke lyde så pænt sommetider, og det kunne være grunden til, at mange er opmærksomme på hverdagssproget blandt os unge.
Jeg kan godt se, at unges sprogbrug ikke er det samme som dengang. Men jeg kan ikke se det helt store problem i, at vores sprog har ændret sig. På den anden side, så forstår jeg godt de ældres synsvinkel. Når de hører, hvordan der bliver snakket mellem unge. Det lyder ikke altid så pænt, når man hører skældsord som “luder”. Det kan mange misforstå, og det sætter tanker i gang hos dem, som overhører en samtale.
Det er gratis at oprette en konto