Når vi taler om social arv, er der mange delte meninger. Nogle mener, man er sin egen lykkesmed og at den sociale arv sådan set slet ikke findes, andre mener det spiller en stor rolle i ens liv og karriere, men kan det virkelig passe, at man allerede fra barnsben bliver dømt på forhånd, hvis man er så uheldig at være født det forkerte sted.
Personligt tror jeg selv, at du helt selv bedømmer hvad du vil med dit liv, især når du bor i Danmark, hvor det næsten er umuligt at falde helt igennem det sociale sikkerhedsnet. Forudsætningerne for alle børn er allerede gode her i norden, i hvert fald hvis vi sammenligner med andre områder i verdenen. Problemet er nok bare opstået i, at nogle er utilfredse med at alle ikke har præcis de samme muligheder, fra de bliver født. Det kunne fx være at nogle forældre har flere penge end andre, eller at man er født med et handicap, men selvom dette er tilfældet, har alle gode muligheder, for at få uddannelse og gå på hospitalet, hvis de skulle blive syge.
Det er gratis at oprette en konto