Spørgsmålet om, hvad der er mandligt og kvindeligt, er en diskussion der ikke har en konklusion. Det er nemlig et spørgsmål de omhandler holdninger og erfaringer. Dog er det meget forskelligt fra person til person, hvad man mener svaret er. Kvindelighed har altid været langt mere defineret ud fra ydre kendetegn end mandlighed har.
Hvis en kvinde f.eks. barberer sig skaldet, mener mange hun mister noget af sin kvindelighed. Det at ga? op i sit udseende, tage brug af makeup, have langt har, store bryster m.m. Er det kvindelighed? Alle har en opfattelse af, hvad der er kvindeligt og hvad der er mandligt. Den individuelle opfattelse præges utrolig meget af vores kultur og den generelle mening.
En mand som er muskuløs, er i manges øjne et tegn pa? mandlighed. Dog er det blot de ydre bekræftelser pa? hans mandlige køn. Jeg tænker, at det der definerer en mand, er de stereotypiske mandlige træk, som ikke overraskende er kvaliteter som beslutsomhed, mod, risikovillighed, retskaffenhed, sandfærdighed, samt når der bliver taget ansvar for sine forpligtelser.
Det er gratis at oprette en konto