Vikingerne vender tilbage til AarhusAt være vidne til et Vikingetræf, er en begivenhed, som samler mennesker fra rundt om i hele verdenen med interesse for vikinger sammen. Det giver en rar følelse af lykkelighed, og sender en tilbage i tiden. Jeg tog et smut til Århus, og tilbage til vikingetiden. Inden den store kampLørdag formiddag klokken 10, duftede det af fisk og læder. Boderne var åbne, og børnene løb rundt, mens de voksne sad og spiste. Man kunne se hvor glade og spændte de var på hvad der ville ske senere i dag. Medarbejderne stod ved hver deres bod, og var iklædt vikingetøj. De serverede mad fra vikingetiden, som f.eks. grød, brød, fisk, kød og frugt m.m. Der var også drikkevare, rigtig som i vikingetiden, folk sad med deres store horn med mjød, de sang og skålede.KampenVikingetræf har deres eget VM, hvor vikinger fra rundt i verdenen kæmper mod andre, som forgår voldsomt. De kæmper 1 mod 1, indtil der kun står en tilbage.
Det er gratis at oprette en konto