Uddrag fra opgaven
Elektrolyse forsøg Indledning I dette forsøg undersøges der, hvordan der dannes hydrogen og oxygen ved elektrolyse af vand. Forsøgsbeskrivelse I elektrolyseforsøget undersøger vi, hvordan 2 gasser opstår, når man laver elektrolyse af saltsyre. center Fremgangsmåde 1. Fyld et bægerglas halvt med vand. 2. Sæt to reagensglas ned i bægerglasset, under vandet. 3. Så sætter man den røde ledning til plus og den sorte til minus. 4. Skru op for amperene og ned for volt for at tjekke at strømforsyningen er indstillet korrekt fra start 5. Hæld en lille sjat saltsyre ned i bægerglasset, og rør rundt 6. Sæt ild til
Få fri adgang for at læse hele teksten og downloade ubegrænset.
Få fri adgang