Når jeg køber kød, kigger jeg altid først på prisen, derefter kigger jeg på, hvor det er produceret og til sidst tjekker jeg, om det er økologisk. Jeg går mere op i, om varen er produceret i Danmark, end at det er økologisk. Hvis jeg køber kød, der er økologisk fra f.eks. Italien, så vil jeg hellere købe noget lokalt fra Danmark som ikke er økologisk, fordi kødet skal jo transporteres op til Danmark og det udslipper en masse co2, så det kan godt være, at det er økologisk, men det jo ikke bæredygtigt, hvis det udslipper en masse co2. Jeg vil opfordre folk til, at de skal begynde at købe lokalt i stedet for at tænke på økologi. Selvom at det er et konventionel landbrug, så synes jeg stadig, at det vigtigt at købe lokalt. Sådan tænker jeg i hvert fald selv.
Det er gratis at oprette en konto