Kæledyr er meget populære hos danskerne, men hvorfor vælger nogle så at behandle dem som skidt. Man anskaffer kæledyr af mange forskellige årsager, nogle mangler noget liv i hverdagen, andre mangler måske en at holde af/blive holdet af, og andre måske noget helt tredje. Der er også de mennesker, som anskaffer sig et kæledyr, for intet andet end at behandle det uskyldige væsen skidt, blot for underholdningens skyld eller fordi man ikke synes de passede ind i hustanden.
Man siger ofte at kæledyret er menneskets bedste ven, fordi det med rette behandling, vil give dig kærlighed og respekt, som du måske har uheld i at finde i mennesker. Nogle af de mennesker som måske har uheld i at fa? respekt og kærlighed, fra andre mennesker, opsøger derfor et kæledyr. Men i nogle tilfælde med f.eks. dårlig opvækst, misbrug, økonomiske problemer, personlige problemer eller noget tredje, kan et ansvar over for et levende væsen ga? helt galt. Nogle har måske ikke råd til at give dyret foder, og give det et ordentligt tag over hovedet. Andre er måske endt i et misbrug, som gør at de måske ikke behandler det som man burde dvs. ikke giver dyret den opmærksomhed det har brug for. Nogle har måske personlige problemer, eller psykiske problemer der kan køre at de ikke ved hvordan man skal behandle et levende væsen. Og af nogle af de grunde jeg har nævnt her, kan det være at kæledyret måske ender pa? gaden, eller i værste tilfælde sulter ihjel. Nogle mennesker mener måske at et dyr ikke har de samme rettigheder, for et godt liv, som os menne-sker har. Men det har de altså, dyr kan føle både fysisk og psykisk smerte, så? man skal behandle dem som man ville behandle sin bedste ven, og i bund og grund så? kan et kæledyr jo ga? hen at blive ens bedste ven.
Det er gratis at oprette en konto