Jeg tror det er ekstremt vigtigt for Lukas og Siv at være en del af et fælleskab og det at have en vennekreds. Det betyder meget for dem, og det at man ikke skiller sig ud fra vennekreds, man er bare som de andre. Jeg tror de er bange for at indse sandheden at Siv er lesbisk og at Lukas i er bøsse, de er bare for at være anderledes end alle de andre som er 'normale' som er til det modsatte køn. De er bange for at skille sig ud i mængden, og bange for at miste deres venner, og derfor fyrer en facade på at de er 'kærester' for så er der aldrig nogle der får en mistanke om at Siv er til piger, og Lukas er til drenge. Og det var også den måde de blev tætte på, de genkendte en følelse i hinanden, som de allerede selv havde indset. For det at være 'anderledes' kan være rigtig svært, så det at de har hinanden og have en tryghed i sin modpart, kan aldrig gå galt. Jeg tror også de er meget bange for at tingene bliver som i folkeskolen, hvor Lukas blev stemplet bøsse og man kan jo ikke være bøsse og have en kvindelig kæreste, så de putter ligesom en facade på deres rigtige personlighed og identitet.
Det er gratis at oprette en konto