Hver dag og hver nat bliver vi udsat for stråling, nogle mennesker ligger måske mærke til det men der er ikke noget man tænker specielt over, hvad er konsekvenserne af stråling og hvor kommer det fra.
Geografi
Hvad gør strålingen i de forskellige lande ved mennesket?
Strålingen er meget forskelligt fra land til land vedrørende solens energi. I for eksempel Afrika skinner solen hele året rundt og der er over 30 graders varme, du kan så også se på befolkningen at de er mørkere i huden end os fra de lidt mere kolde lande. De har deres mørke hud som en beskyttelse for Uv strålerne og derfor ikke har den store behov for solcreme som vi danskere har og kan være ude i solen i længere uden at blive brændt. Det er ret utroligt at kroppen har ændret sig efter menneskets behov.
Strålerne kan dog også give meget skade på mennesker og der er nogle der ikke har råd til at passe på dem selv mod de her uv stråler og får mange skader i kroppen, som for eksempel kræft og andre hudsygdomme.