Uddrag fra opgaven
Hvilke grunde fik den kolde krig til at starte. Hvilke værdier og globalisering ville USA udbrede og hvordan/hvorfor ville de gøre dette? Hvordan sluttede den kolde og hvad var grunden for svækkelse/opløsning af Sovjet Unionen. Jeg skal belyse emnet den kolde krig. Den kolde krig startede efter 2. Verdenskrig. Uenighederne begyndte at blusse op, og der gik ikke lang tid, før at uenigheden mellem USA og sovjetunion havde startet den kolde krig. De første år efter 2. Verdenskrig var det kun USA der havde atomvåben, og det vakte meget mistænksomhed fra Sovjetunionens side. Stalin frygtede at USA ville bruge bomberne
Få fri adgang for at læse hele teksten og downloade ubegrænset.
Få fri adgang