Vores første indtryk er at han er en meget personlig mand, som prøver at takke alt og alle. Vi kunne godt lide talen, fordi han er så personlig. Han får ligesom også alle med det er ikke kun ham den handler om.
2.Hvorfor tror I, at Obama karakteriseres som en god taler?
Det tror vi, fordi han er en personlig og rar mand. Der ikke kan lide at glemme nogle eller ikke takke dem.
Appelformer
Hvordan appellerer Obama til sine modtagere?
1.Find eksempler, hvor Obama appellerer til·Patos·Etos·Logos
Etos:
”Jeg står her i dag ydmyg over for opgaven foran os, taknemlig for den tillid i har skænket mig.” Han begynder talen med at sige, at han står i ydmyghed i dag og er taknemlig for den tillid, han har fået. Han takker Bush for hans tjeneste og samarbejde med landet og på den måde, når han også ud til Bushs vælgere, hvilket styrker hans etos, da han når ud til Bush’ vælgere også.
Det er gratis at oprette en konto