Noget at kæmpe for? At kæmpe for noget drejer i retningen af, at det er noget du brænder for, og noget du gerne vil udtrykke på din helt egen enkeltstående måde. Du kæmper for, at folk forstår dig, og kigger fra dit, eller de rettigheder, og den identitet du står fors perspektiv.
Der findes mange forskellige kæmpere. Nogle kæmper stærkt stående med deres kompetente tankegang, det er dem der står frem og viser sin selvtillid. De har styrken til at snakke sin sag an og kæmpe med ord. Dette kan være politikere eller advokater, der vil kæmpe ihærdigt for noget de finder vigtigt. Dog findes der kæmpere såsom dem, der kæmper fysisk, som for eksempel frihedskæmpere eller soldater, hvilket går mere i en dyster retning. Det vi kæmper for, er en del af hvem vi er. Det er vores personlige jeg, der spiller med i, hvad vi gerne vil få spredt ud i verdenen. Det er vigtigt vi får spredt vores meninger og holdninger om nogle specifikke emner, og giver en mulighed for os mennesker til at kigge fra andres synsvinkel, derfor finder jeg vores menneskesyn vigtigt for vores hverdag, at holdninger er inkluderet og udtrykt. Feminisme og ligestilling er basale menneskerettigheder, som bliver kæmpet for, og det er et emne og en kamp som er værd at tage, især fordi det ikke kun handler om kvinder, den handler om ligestilling mellem begge køn. Feminisme er dog startet på bund og grund af kvinderettigheder. Feminismen dækker ikke kun køn, og går også helt ud til at være en del af den smukke, spirituelle verden, hvor der bliver fokuseret på alt det, kvinder elsker ved sig selv. Det er en frihed for, at de kan bemyndige og udtrykke sig selv i strålende retninger, derfor er feminisme spredt for at kunne skabe støtte omkring ligestilling, men også støtte omkring det her fantastiske fællesskab, der holder sig inden for et sammenholdende samfund. Feminisme dækker generelt over en kæmpe gruppe, da den rammer mange mennesker. Faktisk så er næsten alle feminister, det er bare ikke altid de ved det selv, da alt du skal gøre for at være feminist er, at tro på ligestilling mellem begge køn. Derfor er feminisme så stort et emne, fordi man er flere om at sprede ordet ud, og flere om at stå sammen, hvilket viser, hvor meget man gerne vil have, at disse rettigheder bliver trådt i kraft. At kæmpe alene for sin sag er vel også fint, men at kunne være sammen, og se at så mange beundre det du selv står for, gør en stor forskel for de individer, der med i samfundet. Det kan være en smule besværligt at kæmpe for noget alene, og jeg tænker at man får en større påvirkningskraft og viser en større magt når man kæmper for noget sammen med andre mennesker. Dansk Kvindesamfund er en af de organisationer, der kæmper for at sikre, at ligestilling mellem kønnene konstant er på den politiske dagsorden. Denne organisation har eksisteret siden 1871, hvilket også gør den til den ældste kvindeorganisation i Danmark. De kæmper for en masse, som for eksempel at stoppe kvindehandel og vold mod kvinder. Det er nogle meget vigtige emner, for selvfølgelig skal disse ting sættes en stopper for.
Det er gratis at oprette en konto