Siden start 00’erne er vi mennesker generelt blevet bedre til at tale om vores følelser, og til at anerkende psykisk sygdom som en lidelse. Mange unge i dag lever deres liv på de sociale medier. De fleste har en Instagram konto, hvor de poster billeder af deres hverdag, familie og venner. Nogle har måske en ekstra konto, hvor de mindre finpudset hverdags detaljer er på – en form for dagbog, hvor man kan lufte sine tanker uden nogle virkelig kommenterer på det. Et frirum, hvor flere personer mødes med samme interesse, både på godt og ondt. En gruppe unge mennesker har skabt et netværk på Instagram, hvor de lukker deres mørkeste tanker ud.
I ”Døde pigers dagbog” på DR1 kan du følge med bagom hele netværket, hvor Maja Luna tog livet af sig selv, efter at have været en del af denne digitale gruppe.
Det er gratis at oprette en konto