Jeg sidder på min mobil jeg er inde på Instagram, så kommer der et billede op af en lidt overvægtig pige, som siger at hun er blevet mobbet og hun fortæller hendes historie. Jeg kan bare mærke hendes smerte, da hun begynder med at græde. Jeg sidder og tænker over at det engenlig rammer en meget hårdere når det er en anonym profil som mobber dig, end hvis det er en der siger det til dig ansigt. Jeg ruller videre ned pa? min Instagram og ser flere piger lægge ting op om, hvor de fortæller historier, der omhandler mobning.
Danmark er det tredje land i Europa, hvor flest danske børn oplever digitalt mobning i deres hverdag. 15% af de unge i Danmark har oplevet digital mobning, og faktisk har 37% af dem der har mobbet andre, også? selv blevet mobbet online. Så? hvorfor mobbe en person, hvis man selv har oplevet det, og har haft det svært?
Det er gratis at oprette en konto