Den er generelt meget psykologisk opbygget da han bliver mere og mere sindsyg efter hendes død, det er noget man ser I rigtigt mange gyserfilm. Han er alene I et kæmpestort hus hvilket man ser I mange gyserfilm. Kulturelle overskridelser. Det ukendte. Mr. Seyfert optræder som et monster. Kold og følelsesløs. Horror. Det sindssyge, det vi ikke forstår. Man bliver skræmt af at han ikke følger de uskrevne love/ at han overskrider de kulturelle love. Monsteret i dette tilfælde kan man vel sige er Mr Seyfert. Der er et monster Gyser genren er også bygget op om modsætninger, mr - mrs seyfert, død og liv, love og kulturelle overskridelser. Han bliver styret af sine lyster.
aftenen i månelys
I ligets øjenhuler havde han ladet indsætte kostbare safirer
som de døde glasøjne pludselig luede og lo hånligt ad ham
»Ja, du har ret« – mumlede han – »jeg var intet menneske – jeg var en stenmand – jeg var et uhyre – jeg elskede intet uden mig selv og dine rigdomme – men hvor er de? hvor er diamanterne, jeg lod dig prunke med i døden?
Det er gratis at oprette en konto