Overspisning er ved at være en meget udbredt spiseforstyrrelse, omkring 40.000 til 50.000 danskere imellem 15-45 år lider af det. Overspisning fungerer nærmest på samme måde som rygning, indtagningen af mad kommer ud af kontrol, man kan ikke lade vær med at spise. Overspisning foregår inden for perioder, hvor man indtager mad hurtigere end normalt. Efter man har spist, føler de fleste en form for skam, skyldfølelse eller lavt selvværd. Overspisning kaldes også tvangspisning eller BED (Binge Eating Disorder).
Grundene til at man begynder at overspise
leftDer kan være mange grunde til at man begynder at overspise. De mest normale grunde til at man begynder at overspise er oftest, at der mangler en følelsesmæssig involvering fra familien, at man har været offer for vægtmobning eller generelt bare mobning, vis man er usikker på ens vægt og kropsfigur eller vis man viser symptomer på en depression.
Det er gratis at oprette en konto