Vikingetræf ved Moesgård museum er en fantastisk oplevelse for alle
Vikingetræffet er stærkt anbefalet, og man kan komme til det uanset hvem man er. Hvis du ønsker at gå i et med naturen og få et smil på læben, så er vikingetræffet ved Moesgård museum lige noget for en som dig.
Moesgård museums vikingetræf i Aarhus, ”det var en fantastisk oplevelse for alle”, sagde alle dem jeg har snakket med. Alle er glade med smil på læben og i højt humør. Vikingetræffet bliver altid afholdt i den sidste weekend i juli, det er et arrangement der er blevet holdt i mange år efterhånden. Engang var der ikke specielt mange til vikingetræffet, men det er ved at blive til et stort træf, hvor mange samles i store flokke. Der er ca. 1400 der er med til vikingetræffet, men man kunne godt tænke sig at der kom flere med. Vikingetræffet er for alle og du kan derfor komme til det lige meget om du ung eller gammel. Man lærer noget historie, på en lidt anden måde end hvis man er i skole. Måden man lære det er ved at man selv prøver at opleve hvordan det var i gamle dage, hvilket gør det lidt sjovere. ”Jeg synes det gør det mere spændene at vi oplever det i virkeligheden, i stedet for at side på en stol i et klasselokale. Det er en super fed ide vores lære er kommet på!” kom der fra flere af de elever som var på tur med deres klassen. Hvis man er en af de vikinger der er med, går man og gør klar i ugen op til weekenden. De frivillige på vikingetræffet, er også med til at gøre stedet pænt, klart og parat.
Det er gratis at oprette en konto