Hvad gør alle de stakkels hjemløse imens vi andre er inde døres i den varme stue med go’ mad, vin og sodavand?
[NAVN A]
[EMAIL XX]
Det er en kold morgen på Københavns strøg kl. 06:00, der er ikke mange mennesker inden for synsfeltet, der er næsten så stille at man ville kunne høre en nål falde på jorden. Der er lige faldet sne hen over gaden, så jorden er hvid, nogen steder også smattet andre steder. Det er de hjemløses hårdeste tid, de har ikke nogen steder at begive sig hen, så de må bare ligge og fryse. Omkring de hjemløses område begynder der at lugte af sprit, det er de beruste alkoholikere som har siddet sammen og brugt de sidste mønter på bajer. Et par 60m mere nede af vejen kommer man til det barske, hvor folk ikke har ret meget. Der er en hjemløs som ligger på et stykke pap uden sokker og isner til af den kolde morgenbrise. Ved siden af ham er der en anden hjemløs, som ejer lidt mere, han har et lan, som er halv vådt og halv frossen. Han har kun lige viklet det rundt om hans fødder, ellers har han en meget støvet og beskidt sommerjakke, som skal gøre at kulden ikke kan trænge igennem til hans overkrop. Udenom alle dem, som sover er der også nogle som er oppe. De er oppe for at tigge, men der er ikke folk at tigge for.
Det er gratis at oprette en konto