Jeg vil kommenterer Michael Robaks klumme, om hvordan vi ser på vores døtre. Klummen hedder ”stop med at kalde jeres døtre for prinsesser”. I klummen kommer han ind på at vi kalder vores døtre for prinsesser, det ser han som en negativ ting. Han mener når man kalder sin pige for prinsesse, så omtaler man hende som en person der er enestående og kræver ekstraordinær behandling.
Michael Robak mener det er et problem at vi kalder piger for prinsesser. Piger kender prinsesser som nogle der altid går i lyserøde kjoler og har upraktiske sko på. Han mener så at når piger forlader deres barndomshjem med forfalsket prinsessesnak. Vil de få en opvågning, når de kommer ud i den virkelige verden. Michael Robak har oplevet flere piger, der tror de kan leve på tykt hår, og en ide om der er nogle andre der tager ansvaret.
Det er gratis at oprette en konto