Har I nogensinde stået der med hovedet over skraldespanden, tømt resterne fra tallerkenen deri, og så tænkt, hvad der egentligt sker med maden? Det har jeg i hvert fald. Madspild har mange konsekvenser, for den verden vi lever i, og medfører faktisk en af de største årsager til co2-udledning og forværring i drivhuseffekten. Alt dette medvirker til den globale opvarmning, og kan i sidste ende ændre den verden vi lever i, til det værste.
Hvis vi skal tænke på fremtiden og vores fremtidige efterkommeres
liv, bliver man altså nødt til at spare på vores ressourcer. I forhold til, hvor mange der bliver født nu til dags, siges der at man i 2050 skal producere 70% mere mad end nu. Hvis dette på nogen måde skal være en mulighed, bliver vi som mennesker nødt til at begynde at handle nu, og spare hvor vi kan. Derfor er det netop vigtigt at undgå madspild, og kun købe det nødvendige.
Det er gratis at oprette en konto