De sociale medier er en anden verdesn hvor mange begynder at opføre sig anderledes.
Af luca4645
Børn og unge bruger de sociale medier alt for meget. Når de modtager en sms eller en snap, er det ligesom, at de bliver prikket på skulderen af virkeligheden, men de opdager det ikke. De ser ikke omverdenen som deres forældre gjorde, fordi de har alt for travlt med, hvad der sker på nettet. Uanset hvor mange gange virkeligheden prøver at ruske i dem, vågner de ikke op. De er alt for optaget af, hvad der sker på de sociale medier.Hvorfor lever vi i en verden, hvor man ikke kan være sig selv uden at blive dømt på det. Tænk at man kan scrolle lidt ned af sin Facebook, og efter kort tid kan du se, folk der sviner hinanden til, fordi de ikke lige har de samme meninger. Der så mange unge, som tror det er okay at skrive onde ting til folk, fordi man ikke siger det til personens ansigt. Det er da utroligt, at bare fordi man ikke ser personen i øjnene, føler folk, at de kan skrive nærmest, hvad der passer dem, lige som om det ikke har nogle konsekvenser.