Husk at anvende citater til at underbygge jeres analyse. ????
Spørgsmål til teksten:
Beskriv deres (enkefruen, Emma og Antonies) hverdag.
side 1, linje 16 og ned.
deres hverdag er meget ensartet, og de laver det samme hvert år.
de lever som stille eksistenser-
Karakterisér Antonie.
Antonie er den yngste af døtrene. Hun bliver beskrevet af hendes mor som ”den lille”. Hun bruger hele hendes ungdom på at vente på en invitation til ballet. Hun er 30 år gammel så for hende er det også ved at være sidste udkald at finde sig en mand der kan forsørge dem.
Karakterisér Emma.
Emma er den ældste af døtrene. Hun er ikke gift, men hun har haft et slags forhold til fru Wibergs søn. Hun tror alt håb er ude for hende da sønnen bliver gift med konsulens Datter, fordi novellen er skrevet i 1800-tallet mente man at hvis man ikke var gift inden man var 30 år gammel ellers blev man betegnet som en pepper mø, Man skulle være gift inden man er 30 som dame, fordi kvinder ikke selv skulle arbejde så at de skulle have en mand der tjente penge til familien
Det er gratis at oprette en konto