Hen over sommeren i 2020 har der været en del diskussion om, hvilket sprogbrug der skal være dominerende i Danmark. For mange mennesker kan ord og udtryk ofte opfattes meget forskelligt af forskellige grupper i samfundet. Forskellige ord som ”eskimo” kan blive opfattet som nedsættende, og derfor skal man være varsom med at bruge det, når andre mennesker omtales.
Man kan være enig eller uenig, men et faktum er, at der er mange mennesker som kan føle at de bliver krænket over det: ”Jeg synes, det er en svær debat, men synes også at der er brug for lidt nuancer i Debatten” Skriver Jesper Hansen som er debattør, foredragsholder og fortæller i sit debatindlæg ”Er det krænkende at kalde en is Eskimo” fra 16. juli 2020. Men hvordan er det lige at vi kan komme op og skændes over navnet på en is? Er det bare fordi, der er tid til det nu under nedlukningen, eller er det fordi, man først har set det som et problem nu?
Det er gratis at oprette en konto