Er internettet en ballon med varm luft? Skal man have sociale medier for at være ”på”?
Jeg har fornyligt læst debatindlægget ´Generation Facebook´, som er skrevet af Jonas Vibsig Berding for politikken d. 20. april 2013. Debatindlægget handler om, at unge er for afhængige af sociale medier.
Jonas Vibsig Berding fortæller blandt andet, at de voksne ikke forstår Facebook af den simple grund, at internettet/sociale medier ikke var opfundet, da de var unge. Han mener, at unge i dag er for optaget af internettet, og at det stjæler vores jordforbindelse. ”Det føles som om at flygte med en fangelænke” siger han. Det mener han med, at man er låst fast, og man kan ikke forlade telefonen hjemme, eller lade den være i det hele taget. Forfatteren oplever, at de unge hele tiden går efter at få likes, og vil gøre alt for at få dem.
Det er gratis at oprette en konto