Er det virkelig så relevant at en hel dag stadig i dag er dedikeret til kvinder og kun dem? Det tænker jeg selv tit over. Nu er tilsyneladende ikke en kvinde så derfor kan det godt have en betydning på hvordan min synsvinkel på dagen er, men det ændrer stadig ikke hvor relevant/irrelevant dagen er i dag. I 1910 blev der fastlagt en dato for kvindernes internationale kampdag d. 8. marts. Den første internationale kvinde kampdag startede den 19. marts 1911. En kvinde som var medlem af socialdemokratiet hovedstyrelse arrangerede den første kvinde kampdag i Danmark. Gennem alle de år og frem til nu har kvinder og Danmark stadig holdt fast i at d. 8. marts er dedikeret til kvinder. Når jeg tænker over kvindernes internationale kampdag kommer jeg også til at tænke over at afroamerikanere har heller ikke nogen kampdag og for at sige det ligeud så har afroamerikanerne haft det langt hårdere og svære igennem alle årene. Så hvorfor er det lige så vigtig at skulle fejre en hel dag for nogle som slet ikke har oplevet noget så slemt som afroamerikanere?
Det er gratis at oprette en konto