Pesten er nok den mest kendte epidemi inden Corona, men forskellen er at man ikke rigtig kunne kontrollere pesten.
Pesten er kom lige efter der i flere generationer havde fremgang og byerne voksede, hvor der jo ikke var et massivt fokus på hygiejne. Pesten kom fra Asien hvor de fleste store epidemier er kommet fra eks. Den spanske syge, pesten, Corona og kolera. Pesten slog virkelig igennem begrundet at byerne vokset som sindssyge og at hygiejne var tæt på nul. Den spredte sig derfor hurtig som vinden og den var i forvejen enormt smitsom. Den spredte også ved at folk der prøvede at flygte fra pesten og på den måde tog den med sig til fjerne egne.
Pesten var ikke kun dårligt efter pesten havde raseret Europa, blev normale arbejder pluslig en hel del mere værd. Det gjorder at de fik mere i løn og beder arbejdsvilkår det hjalp den kommercielle revolution. Det gjorde at vi ramte et kæmpe teknologs skridt fremad og vi begyndte at kigge mod fjerne kyster på en hel ny måde.
Det er gratis at oprette en konto