I dagens anledning vil jeg snakke om et dilemma, som skete for en pige ved navn Ditte. Ditte er 15 år gammel og går i 9.klasse. Hun er kommet i et dilemma, og hun ved ikke, hvad hun skal gøre. Lad mig uddybe dilemmaet. Dittes klasse havde ikke den bedste forbindelse til hinanden, men her i de sidste par år er fællesskabet i klassen blevet meget bedre. Nemlig så godt, at de kommer til at savne hinanden, når de går ud af 9. Men så skete der noget dårligt på lejrturen. Et fladskærms-tv er brudt, og der er lavet et hul i gulvet. Vandrerhjemmet dem er nu forpligtet til at betale erstatning og reparation af skader. Ingen vil indrømme eller sige, hvem der ødelagde skærmen. Men Ditte ved godt, hvem der gjorde det. Det var nemlig hendes bedste veninde. De hørte høj musik og dansede lidt rundt, og pludselig hørte Ditte et højt brag. Da hun kiggede tilbage, så hun sin veninde på den ødelagte fladskærm. Dittes veninde sagde, at hun ikke måtte fortælle det til nogen. Skolens forsikring vil ikke betale for skaderne. Så hvis ingen bliver fundet skyldige, er omkostningerne rimelige for alle i klassen.
Det er gratis at oprette en konto