Alle mennesker i hele verden, har nok prøvet at smide noget affald ud i naturen.
Men hvis alle mennesker gør det hverdag, så vil hele verden ligne en losseplads.
Især unge, som er vokset op med at affald bare er affald, de bliver jo ved med at smide ting ud i naturen fordi de ikke ved hvor meget det skader naturen.
Det er jeres børn, eller børnebørn det kommer til at gå ud over.
Meget af det der bliver smidt ud i naturen, er blandt andet, cigaretskoddet, plastikemballage og det der er mest af, er tyggegummi. I stedet for at vente til man kommer hen til en skraldespand og kan smide det ud, spytter man det bare ud på vejen eller i skoven så snart den mister sin smag.
center
Det har konsekvenser
Det kan godt være du, ikke har noget imod at smide ting ud i naturen, fordi det ikke kommer til at gøre skade på dig. Men tænk på alle de ting naturen faktisk kan gøre mod dig.
Det er gratis at oprette en konto