Klimaforkæmpere mener, at man skal stoppe med at spise kød.
2. Skal vi undvære kød?
Af [NAVN A]
Klimaforkæmpere mener at spise kød, kan skade klimaet. Men andre mener at det ikke gør en forskel.
Mange mennesker spiser kød, og jeg ville lyve, hvis jeg selv sagde at jeg ikke gjorde. Men nogle mennesker er imod at spise kød. Klimaforkæmpere mener at det skader jorden. Forskere har fundet frem til, at hvis vi planter korn og grøntsager i stedet for at avle dyr, så kan vi reducere jordens landbrugsareal, og mindske CO2-udledningen med 50%.
Er det så vigtigt?
jeg kan således se hvorfor, at de vil have os til at spise mindre kød, men mange mennesker kan ikke forstille sig en dag uden kød. En stor del af befolkningen er vokset op med at spise kød til frokost eller til aftensmad. men vores planet lider af klimaforandringer, og hvis vi ikke gør noget ved det, har det store konsekvenser. Jeg mener derfor, at man stadig skal have lov til at spise kød, vi skal bare begynde at spise mindre af det.
Det er gratis at oprette en konto