Alle ved at økologi er bedre for miljøet, dyrevelfærd og bæredygtighed, men hvordan kan det så være at alle ikke køber økologi?
Der er lavet af økologisk landforening en video, der augmenterer for at købe økologi. Der vises tydeligvis kun gode grunde til at købe økologi, men hvordan kan det så være så mange mennesker ikke køber økologi.
Fordele ved økologi:
Økohøner har bedre plads end skrabe høner, og økohøner kommer ud i det fri.
Økogriseunger får lov at gå i solen på marken.
Økomalkekøer skal på græs om sommeren.
Dyrende har det generelt meget bedre
Ulemper ved økologi
Det er mere dyrt end ikke økologi.
Da der ikke bruges sprøjteting, og det er naturbaseret, kan det ikke nødvendigvis holde sig lige så godt, som ikke økologisk
Det kan stadig være transporteret langt.
Hvis man køber økologi, er det vigtigt at man kigger på hvor det er fra. Det er vigtigt fordi det kan godt være økologisk og være fra Spanien. Den lange rejse er jo ikke bæredygtigt.
Det er gratis at oprette en konto