Side 1 af 2

Økologi: mere skade end gavn?

Økologi: mere skade end gavn? er en dansk-opgave til 9. klasse, der blev afleveret med karakteren 12. Opgaven fylder 2 sider (481 ord, ca. 2 min. læsning) og blev publiceret 22. juni 2026.

  • Dansk
  • 9. klasse
  • Karakter 12
  • 2 sider PDF

Skribentens beskrivelse af Økologi: mere skade end gavn?

Dette debatindlæg diskuterer, hvorvidt økologiske fødevarer reelt gør mere skade end gavn. Opgaven argumenterer imod økologi ved at belyse emner som transportens miljøpåvirkning, dyrevelfærd, opfattelsen af pesticider og de økonomiske fordele ved konventionelle produkter. Den stiller spørgsmålstegn ved forbrugernes motiver og den faktiske sundhedsrisiko ved sprøjtemidler.

Uddrag fra opgaven

Mere skade end gavn? Af: [NAVN A] 9A, Hjerting skole Gennem årene er det blevet mere og mere normalt at folk køber økologisk i de danske supermarkeder men hvorfor, forstår jeg virkeligt ikke. De ekstra kroner man bruger på at ens kød eller grøntsager, kunne bruges på så meget andet i det lange løb. Nogle tilfælde gør det mere skade end gavn at købe økologisk. For eksempel når køberen køber økologiske bananer fra mellem og syd Amerika som skal fragtes over halvdelen af kloden og dermed pumper udledningen af drivhusgasser yderligere op. ”Dyrene er født til at blive slagtet og

Få fri adgang for at læse hele teksten og downloade ubegrænset.

Få fri adgang

Lignende opgaver