Uddrag fra opgaven
Finanspolitik: Justerer statens indtægter (skat og afgifter) eller statens udgifter (offentligt forbrug + investeringer) Hav hele tiden nøgletallene i baghovedet. I må gerne bruge jeres egne politiske holdninger som argumenter, men overvej også: er der forskel på den måde ”rige borgere” og ”fattige borgere” bruger penge på? Danmark er i krise. Væksten udebliver, og der er udbredt arbejdsløshed. Det er dog hovedsageligt de lavere socialgrupper der mister jobbene, pga. outsourcing af arbejde til østen.. Hvad gør du nu, og hvorfor? Man skal sørge for at alle stadig har et arbejder så derfor ville jeg sænke skatten. Mn ekspandere og derfor
Få fri adgang for at læse hele teksten og downloade ubegrænset.
Få fri adgang