Brug mundbind hver gang du skal over stationen eller købe ind, brug sprit og hold afstand, aflys alle aftaler og planer, sid derhjemme i morgenkåbe og voldsomt, stort morgenhår, mens du afbryder dine klassekammerater over zoom, fordi I ikke kan se hvornår nogen skal til at tale, så I prøvede egentlig bare at bryde den akavet stilhed, men endte med at blive afbrudt og se ud som en idiot, få en vatpind stukket så langt ned i halsen, til brækrefleksen udløses, eller vælg alternativet - at få stukket vatpinden så langt op i næsen til du skeler, er alt sammen regler og situationer du har eller vil komme til at stå i. Tro mig.
Det bliver værre endnu. For nu går det nemlig ud over juleaften! Åbne gaver, danse om træet, spise risalamande med din familie eller venner eller gå i kirke og synge julesalmer, vil der ikke blive noget af i 2020. Eller jo, hvis man jo er mindre end 10 personer. Men mange er flere. Skulle man så aflyse eller bede et familiemedlem om at stå ude på terrassen? Det er svært. Men sådan er det i Corona-tiden. Det har gjort hverdagen en hel del sværere. Alle de regler som hele tiden bliver lavet om; have mundbind på i al offentlig transport, og alle offentlige steder, have x antal meters afstand, blive hjemme når du er syg (og ja, en smule tør i halsen gælder også). Det er til at blive sindssyg af. Er det bare mig eller gør internettet og alle nyhederne jer også endnu mere sindssyge!? De sender jo kun Corona-news hele tiden. Coronasmitte, Coronadødsfald, Coronakrise. Ja, nogle har det som mig, fint med at have en undskyldning for at sidde foran fjernsynet med en æske fyldte chokolader og se den nye serie ”the Crown” på Netflix, som alle snakker om for tiden.
Det er gratis at oprette en konto