Vores køn er biologisk bestemt. Gener bestemmer hvilket køn vi tilhører, enten er vi biologisk kvinde eller mand. I gamle dag, altså for flere genrationer siden var kønsrollerne meget forskellige fra i dag. Kvinder fik normalt ikke en uddannelse, det var hendes arbejde at blive hjemme og passe hendes børn, mens manden arbejdede for at forsørge familien.
I vores generation blev vi lært i en tidelig alder at piger skal have langt hår og gå i kjoler og være besat med barbie dukker og prinsesser i Disney film, mens drenge der går i lyserødt er for mærkeligt. Men nu er alt det lige meget, nu er det mere om at hvis en pige går i seng med forskellige drenge, bliver hun opfattet som billig, men hvis en dreng derimod gjorde det, ville det jo være sejt. Vores forestillinger og tankegang ændrer sig konstant med tiden, til ting vi ikke kunne forstå som da vi var yngre. Alt det vi tænkte om køn som barn er lige meget nu jo, drenge går i lyserødt, piger ser actionfilm, mennesker skifter køn og går i seng med hvem de vil uanset hvilket køn, det ville vi jo som seks årige ikke kunne fatte.
Det er gratis at oprette en konto