Jeg befinder mig i den smalle gang på mit gymnasium, luften er tung og mine håndflader er svedige og klamme. For 10 minutter siden var jeg ikke nervøs, men nu er det min tur og jeg kan knap nok få luft. Jeg træder ind i eksamenslokalet, hvor min lærer tager i mod mig, presset stiger og karakteren tæller alt, hvis jeg laver fejl nu, så kan det være ligemeget hvor god jeg har været i løbet af året.
Karakterræset er godt i gang på de forskellige gymnasiale uddannelser. Først og fremmest skal man hver dag præstere sit bedste, man skal række hånden op, man skal lave sine lektier og sidst men ikke mindst har man jo nogle afleveringer der skal laves. Faktisk er det sådan at i løbet af et normal 2.g år kan man have omkring 40 afleveringer. Hvis man når alt dette og oven i købet klare sig godt, så er der lige en sidste ting man også skal huske, som er EKSAMEN. Den er faktisk mere vigtig end alt det andet arbejde du har lavet igennem de 3 år, fordi det er den karakter der kommer til at tælle alt. Man kan simpelthen ikke det hele, hvis man også skal have et socialt liv, som lærerne og alle de andre “voksne” siger er vigtig at have for at kunne gennemføre gymnasiet.
Det er gratis at oprette en konto