1: Beskriv, hvorfor den danske økonomi har brug for en hjælpepakke? Følgende skal indgå i besvarelsen:
Hvorfor er der overhovedet brug for en hjælpepakke?
Hvilke tiltag indeholder hjælpepakken?
Hvilke partier har lagt vægt på hvad? – og hvorfor? (Inddrag ideologi og fordelingspolitik)
Netop i øjeblikket er vi i en særlig situation, folk er hjemmegående og isoleret og har ikke mulighed for at arbejde. Derfor har folk brug for økonomisk støtte altså en hjælpepakke. Flere virksomheder har også en svær periode og derfor tilbydes der også en hjælpepakke til dem.
Hjælpepakken tilbydes til dem som har brug for økonomisk støtte og man får forskellige beløber alt efter ens udgifter og behov. Virksomheders beløb afhænger af medarbejder, månedlig omsætning og igen udgifter. Partierne i Danmark har egentlig været enige i at danskerne skal hjælpes under denne Corona krise. partiet venstre mener også at vi i denne specielle situation og vi skal udnytte det på bedst mulig vis og mener at vi skal renovere skoler og veje imens Danmark er lukket ned og på den måde sætte gang i væksten. Venstre har også en højreorienteret fordelingspolitik de mener ikke det burde være dyrt at drive en virksomhed og ideologisk set giver det god mening, venstre har liberal-konservativ ideologi og hopper derfor med på tiltaget om hjælpepakkerne.
Det er gratis at oprette en konto