Forestil jer at forsvaret, politiet og andre statslige myndigheder antaster jer og jeres grund og gør jeres grund værdiløs. Forestil jer så, at de ikke har ret til at gøre det, også har i svaret på hvorfor vi står her i dag. For hvis det skete for nogle af os, så ville vi ønske at der var nogle der stillede sig op skulder ved skulder og kæmpede vores sag. Vi ville ønske der var nogle der slog i bordet og sagde: ”Nej ikke på vores vagt! Man fucker ikke med vores grundlov!” For det er præcis derfor vi står her i dag. Vi står her fordi vi har en statsminister der bilder os ind at hun ikke anede at man ikke bare kunne nedlægge et helt erhverv uden at have lovhjemmel til det, fordi der er en eller anden embedsmand ude ved Serum instituttet der får den ide. Vi står her fordi statsminister Mette Frederiksen der i øvrigt er forhenværende justitsminister, og resten af regeringens parlamentariske grundlag vil bilde os ind at samtlige departementschefer og alle deres embedsfolk, at ikke en eneste sagde til deres chefer at: ”det her vi er i gang med, det er altså ulovligt” Undskyld mig, tror de vi er idioter?
Det er gratis at oprette en konto