1. maj i 2016 holdt Johanne Schmidt Nielsen en politisk tale som blev holdt i Fælledparken. Talen handler om at arbejderne skal respekteres. Johanne Schmidt Nielsen er medlem af partiet Enhedslisten, talen handler om arbejderne og hun bruger Lars Løkke Rasmussen til at understøtte hendes pointer. Hvorfor holder hun sin tale den 1. maj og ikke en anden dag?
Johanne Schmidt Nielsen holdt talen i Fælledparken, Johanne Schmidt Nielsen var ordfører for Enhedslisten. Talen af Johanne Schmidt Nielsen blev holdt i 1. maj som er arbejdernes internationale kampdag. Johanne Schmidt Nielsen udnyttede 1. maj som en enhver politiker vil gøre. Hun valgte at tale i Fælledparken fordi parken er nemlig et symbol for folkets park.
Johanne Schmidt Nielsen brugte Lars Løkke Rasmussen til at støtte hendes budskab. Johanne Schmidt Nielsen formål ved denne tale var at ændre på folkets politiske holdninger ved at tale om sin største politiske modstander Lars Løkke Rasmussen og hans dårlige beslutninger. ”For hvad har Lars Løkke brugt sit første år på? (1.13) Johanne Schmidt Nielsen stiller et spørgsmål og kommer med et svar efter. ”Manden har taget tusindvis af kroner op af lommen på den enlige mor eller den enlige far, som har fået en fyreseddel. Han har gjort det endnu sværere at betale huslejen for dem, som er ramt af sygdom. Han har skåret milliarder på verdens fattigste, på støtten til mennesker med handicap, på vores børn, på plejen til de ældre”. (1.15-18) Johanne Schmidt Nielsen kommer med et argument der viser at Lars Løkke Rasmussen er en ”dårlig” statsminister. Johanne Schmidt Nielsen prøver at fortælle folket at Lars Løkke Rasmussen ikke gøre noget godt for folket, men gøre det derimod sværere for folket.
Det er gratis at oprette en konto