Side 1 af 2

Refleksion over filmen 'Dead Man Walking' og dødsstraf

Refleksion over filmen 'Dead Man Walking' og dødsstraf er en engelsk-opgave til 9. klasse, der blev afleveret med karakteren 10. Opgaven fylder 2 sider (372 ord, ca. 2 min. læsning) og blev publiceret 22. juni 2026.

  • Engelsk
  • 9. klasse
  • Karakter 10
  • 2 sider PDF

Skribentens beskrivelse af Refleksion over filmen 'Dead Man Walking' og dødsstraf

Denne opgave er en personlig refleksion over filmen 'Dead Man Walking'. Den beskriver de følelser, filmen vækkede, og argumenterer imod dødsstraf. Opgaven diskuterer etiske overvejelser vedrørende straf og retfærdighed, samt nonnens rolle i at hjælpe både fanger og ofrenes familier.

Uddrag fra opgaven

Essay about ”Dead man walking” While I watched the film “Dead Man Walking” I had several different emotions that went through my body, both sad and happy feeling. Throughout the film I had a sad feeling because I have much against death penalty, but several times I had hoped that Matthew got a fair punishment, it was in those moments I got some positive thoughts. The film has affected me in several ways. I've got another opinion about criminals on the death row and a much stronger opinion about the death penalty. It is wrong to kill people even if

Få fri adgang for at læse hele teksten og downloade ubegrænset.

Få fri adgang

Lignende opgaver