Jeg har læst debatindlægget af Sigrid Schmidt Hornhaver. Jeg syntes nogle af hendes synspunkter meget interessante i og med, at jeg ikke selv har tænkt over de forskellige emner, hun kommer ind på. ”I mine øjne passer systemet uden karakterer bedre til mig”, siger hun. Jeg vil mene at karaktererne er en måde hvorpå, at man kan se, hvilket fagligt niveau man er på. Jeg karaktererne til at tage mig sammen. Jeg tænker, at man hurtigt kan komme til at slappe lidt for meget af, hvis man ikke har et hvis pres på sig selv. Det ville i hvert fald være en stor ulempe ved ikke at få karakterer. Men hvis man kunne finde en anden måde at gøre det på i folkeskolen. Det være en god ide. Jeg syntes det er for tidligt med at karaktere og et for hårdt pres fra 7 klasse af.
Det er gratis at oprette en konto