Uddrag fra opgaven
Gærcelleforsøg Formål: At undersøge om gær producere mere gas/ har større aktivitet ved stigende temperaturer op til en vis temperatur. Teori: Gærceller skal bruge vand for at fungere. Gærcellen kan godt tåle at udtørre, men så går de i dvale og bliver inaktive. Gær fungerer samtidig bedst ved en temperatur mellem 30-37 grader. Vis man fryser gærcellen, bliver den langsom og går helt i dvale omkring 0 grader. Gærceller kan ikke tåle alt for meget varme, og man slår dem ihjel ved cirka 50 grader Materiale: Vi brugte vand, gær og sukker. 3 reagensglas + stativ. 3 balloner, en vægt
Få fri adgang for at læse hele teksten og downloade ubegrænset.
Få fri adgang