Karakterer har været en del af skolen i mange år. Men vidste du, at der faktisk er skoler uden karakterer. [NAVN A] går nemlig på Rudolf Steiner skolen, hvor der ikke bliver givet karakterer, men mundtlige bedømmelser i stedet. Det syntes hun er rigtig godt fordi hun føler der er så meget pres, på elever nu til dages. Men hun er ikke den eneste der syntes det. Christian Hansen som er lærer syntes også at karakterer kan være noget træls noget.” Eleven, der let scorer et 12-tal, vil ofte have stor anerkendelse i modsætning til eleven, der ligger i den nedre del af skalaen”. Det syntes Christian Hansen er et stort problem, fordi at elever der får 02, mister sin motivation til at kæmpe. Derfor syntes Sigrid at der er fedt med en mundtlig bedømmelse, fordi så mister hun ikke så meget motivationen men i stedet fortsætter.
Det er gratis at oprette en konto